Blogg

Et nytt frø spirer

april 12, 2015
Content Marketing Norge

Den 18. mars skrev jeg en kommentar i Kampanje der jeg hevdet at content marketing-debatten var på villspor. Mange leste innlegget og diskuterte det i sosiale medier.

Dagen etter ble jeg oppringt av Ola Hanø. Han spurte om jeg kunne tenke meg å sitte i juryen til Content Marketing Norge Awards. Denne prisutdelingen lanseres for å fremme det beste innenfor Content Marketing, og for å anerkjenne og belønne de beste content marketing-strategiene, byråene og CM-managerne i bransjen, hvert år.

Dette kunne jeg ikke si nei til.

Det er første gang jeg inviteres til å sitte i en jury. Og det er ikke en hvilken som helst jury – den består av særdeles dyktige mennesker. Jeg gleder meg!

 

_content-marketing-jurymedlemmer

 

Nils Petter Nordskar er en av gründerne bak Oslo Facebook Event i 2011, som i dag er blitt det årlige arrangementet Social Media Days. Han har lenge vært en av reklamebransjens mest kjente profiler med en rekke utmerkelser – som Gullblyanten, Årets Internettperson, æresmedlem i Kreativt Forum, m.m. Nils Petter er tekstforfatter, foredragsholder og forfatter.

 

Nina Hareide-Larsen leder divisjonen Sosiale medier i DNB. Hun er ansvarlig for å ha bygd opp finanskonsernets egne mediekanaler, og står med det bak en markant vridning fra tradisjonell markedsføring til innhold i bankens egne kanaler. DNB har vunnet priser både nasjonalt og internasjonalt for deres arbeid med relevant og engasjerende innhold.

 

Hans-Petter Nygård-Hansen er en av Norges fremste på content marketing og digital kommunikasjon. Etter 16 år i IT-bransjen, de fleste i Cisco, flyttet Hans-Petter seg over til PR- og kommunikasjonsbransjen hvor han jobbet mellom 2011 og 2014 hos Gambit Hill + Knowlton Strategies og Geelmuyden Kiese.

 

Meri Sørgaard begynte i SMFB Engine tidlig 2014. Hun har bakgrunn i pedagogisk teori og har brukt det som sin tilnærming til sosiale medier og online markedsføring. Meri har jobbet med kunder som bl.a IKEA, Orkla, Santander og Statoil. Nylig ble hun kåret til Årets Sosiale Medier Ildsjel på Social Media Days 2015, og ledet SMFB Engine til andreplass i kategorien «Beste sosiale mediebyrå».

 

Erik Eskedal er digital strateg og byråleder i Iteo Digital AS. Han har 13 års erfaring med kommunikasjons, markedsføring og digitale strategier og har jobbet i selskaper som Visma, Affecto og Tele2. Han jobber med alt fra innholdsstrategier, konseptutvikling, digitale kanaler, måling og analyse og hjelper til daglig kunder som Dell, Onsager og Euro Business School i deres arbeid med å lykkes med digital kommunikasjon.

 

Marianne Skøien er innholdsrådgiver og faglig leder for innholdsavdelingen i Trigger, og jobber til daglig med merkevarer som IKEA Norge, Norwegian og Telenor. Hun har bred erfaring innen innholdsmarkedsføring, og jobber både strategisk, konseptuelt og med ren innholdsproduksjon for egne kanaler.

 

Jørgen T. Helland er digital marketing specialist i Center of Marketing Excellence i Schibsted Classified Media. Han jobber med markedsføring og merkevarebygging av Scibsteds rubrikksatsinger over hele kloden. Var digitalleder i Brandlab, og rådgiver i design- og kommunikasjonsbyrået Halogen hvor han bl.a. jobbet med digital merkevarebygging, strategi og forretningsutvikling, innholdstjenester og e-handel.

 


 

Dette er årets kategorier. Gå inn på contentmarketing.no for å gi din nominasjon.

 

Content Marketing Norge Awards

 

Du vil kanskje også like